Olet täällä

Wienin turnauksen päiväkirjat

05.04.2018

HNMKY:n tyttöjoukkueet matkasivat Wieniin pääsiäistä edeltävällä viikolla turnaukseen sankoin joukoin. Turnaukseen namika lähti kaiken kaikkiaan viidellä joukkueella matkaan. Tytöt kirjoittivat reissusta kapteenien päiväkirjaa ikäluokittain.

tytöt wienissä

Päivä 1, maanantai 26.3.2018, Heta Niemelä U14-tytöt

Tavattiin Helsinki-Vantaan lentökentällä klo 7.00. 36 turnauksesta innostunutta pelaajaa ja kolme valmentajaa sekä huoltajaa olivat valmiina menemään turvatarkastuksen läpi. Olimme vieneet sunnuntai-iltana ruumalaukut ja tehneet check-in:n, joten maanantai-aamuna pääsimme helposti portille. Lento myöhästyi n.25 min, joten perillä Wienissä oltiin 10.30.

Kun olimme hakeneet ruumalaukut, lähdimme CAT–junalla kohti hotellia. Junasta ulos päästyämme, menimme metrolla Westbahnhofin pysäkille mistä kävelimme hotellille. Ulkona oli lämmin joten, kun pääsimme hotellin odotustilaan odottamaan huoneita, suurinosa otti takin pois.

Huoneet saatuamme, lähdimme syömään wok today –buffettiin. Ruoka oli hyvää ja täyttävää. Hotellille päästyämme pidimme n. 2 tunnin siestan, jonka jälkeen suuntasimme turnauksen avajaisiin. Avajaisten jälkeen menimme hotelille syömään iltapalaa jonka jälkeen nukkumaan.

Päivä 2, tiistai 27. maaliskuu 2018, Anna Välimaa U16-tytöt

Heräsimme aamulla kuudelta, aamupalamme oli puoli seitsemältä. Söimme aamupalan ja lähdimme metrolla ja junalla pelipaikalle, saimme myös puhelimemme aamupalan jälkeen. Ensimmäinen ottelu oli puoliajalle asti erittäin tasainen, mutta saimme toisella puoli ajalla eron kerättyä ja peli päättyi meidän hyväksi 20 pistettä. Sen jälkeen katsoimme hetken B - tyttöjen peliä ja lähdimme valmistautumaan toiseen otteluun. Toinen ottelumme alkoi 11.15, peli sujui hyvin ja vastustajamme oli hieman heikompi tasoinen. Puoliajalla peli oli 35-0. Voitimme ottelun lopulta 79-4. Sen jälkeen matkasimme suihkun kautta hotellille junalla ja metrolla. Ruonaniemi sai laukkunsa aamulla. Hotellille jätimme tavaramme ja lähdimme syömään turnausruokailuun. Söimme kanaa ja perunasalaattia. Sen jälkeen lähdimme hotellille takaisin viettämään siestaa. Siestan jälkeen pidimme tunnin mittaisen kehonhuollon Iivon ja Monnan huoneessa. Sen jälkeen kävimme huoneissamme ja lähdimme syömään iltaruokaa, iltaruokana oli pasta bolognesea. Ruokailusta lähdimme suoraan katsomaan B - junioreiden peliä. B-tytöt voittivat pelinsä, jonka jälkeen suuntasimme hotellille ja jätimme puhelimemme ja lähdimme nukkumaan.

wu 16 syömässä

Päivä 3, keskiviikko 28. maaliskuu 2018, Ilona Sutinen U18-tytöt

Heräsimme kello 9 ja menimme puoli kymmeneltä hotellin aamupalalle. Se oli jälleen kerran herkullista. Lähdimme 10.30 peliin. Menimme sinne metrolla ja junalla. Peli alkoi 12.30 hieman myöhässä tuomarien takia. Voitimme pelin 61-24 ja lähdimme pelistä suoraan kisaruokalaan syömään jauhelihapihvejä ja perunamuusia. Sen jälkeen menimme hotellille lepäämään pariksi tunniksi. Päiväunien jälkeen lähdimme kohti seuraavaa peliä kello 17. Matsi alkoi 18.45 ja hävisimme 20 pistettä. Peli olisi ollut tasaisempi jos olisimme olleet alusta asti hereillä. Pelin jälkeen menimme syömään pieneen italialaiseen ravintolaan. Ruuan tulemisessa kesti aika kaua. Syömisen jälkeen menimme hotellille, suihkuun ja nukkumaan.

u18 tytöt hotellissa

Päivä 4, torstai 29. maaliskuu 2018, Maiju Sarajärvi U18-tytöt

Heräsimme aamulla iloisina uuteen päivään, oli tärkeä peli voitettavana. Voitolla olisi vielä mahdollisuus päästä jatkopeleihin, kun taas tappiolla pelit loppuisivat. Söimme hotellilla runsaan aamupalan, sillä emme ehtineet ennen peliä syödä lounasta. Pelissä vastaan asettui Wienin paikallis joukkue. Isot tytöt näyttivät hyviltä ja jännitys kasvoi. Hävisimme lopulta parilla kymmenellä pistellä ja muutama joukkueestamme lensi ulos kentältä jo neljällä virheellä. Pukukopissa oli hetken hiljaista, kunnes taas mieli parani harmittavan tappion jälkeen. Söimme turnausruokalassa makkaraa ja perunaa. Iltapäivästä pääsimme shoppailemaan, joten päätimme yhdessä, että lähdemme metrolla vähän kauempana sijaitsevaan kauppakeskukseen. Ehdimme juuri ja juuri kiertää kaupat läpi, kunnes tapasimme kauppakeskuksen ulkopuolella sisäänkäynnin luona. Lopulta saimme myös vähän eksyneet shoppailijat ulos ja matkasimme syömään currykanakastiketta ja riisiä. Ruoan jälkeen muutama meistä matkasi katsomaan blackin peliä, jo monesti tutuksi tulleelle pelihallia, kun loput palasivat takaisin hotellille. Kannustimme kovaa, vaikka voitto jäi kumminkin saamatta. Pelin jälkeen palasimme hotelille, söimme iltapalan ja menimme nukkumaan.

U18-tytöt matkalla

Päivä 5, perjantai 30. maaliskuu 2018, Noora Oila U14-tytöt

Herätys klo 7.30 ja kaikkia väsytti. Jatkopelin vastustajasta ei tiedetty muuta kuin, että olivat voittaneet lohkonsa.

Tiivishenkinen peli ja osumaa tuli vastustajilta. Jalkoja painoi, mutta voitettiin 36-29!!! Ja jatkoon mentiin. Seuraava peli klo 14.15. Nyt tankataan salaatilla ja lähdetään uuteen taistoon!

u14 tytöt pelissä wien

Päivä 6, lauantai 31. maaliskuu 2018, Krista Välimäki U13-tytöt

Lauantai aamuna herättiin 7.30 ja mentiin aamupalalle 8.00. Aamupala oli jälleen erittäin hyvää, mutta oli hiukan kiire, koska lähdimme katsimaan U16 finaalia 8.30. Peli oli lähellä ja se oli ihan kivaa, mutta vähän tylsää. Pelin jälkeen menimme hotellille ja pakkasimme tavarat ja lähdimme shoppailemaan. Kaupakeskus oli tosi iso ja aikaa oli 2,5h ja se oli ihanaa. Shoppailun jälkeen lähdimme syömään kaikki C-tytöt yhdessä pizzaa. Pizzat oli todella hyviä ja täyttäviä. Ruuan jälkeen shoppailtiin vielä hetki, jonka jälkeen lähdimme hotellille halemaan tavaroita ja sen jälkeen suunnattiin lentokentälle. Lentokentällä shoppailtiin ja syötii ja sitten mentiin lentokoneeseen. Lento sujui erinomaisesti ja pääsimme turvallisin mielin kotii.

paluumatkan väsy wien

Lopulliset sijoitukset sarjoissa: WU13 sija 5.-8.(13 joukkuetta sarjassa), WU14 sija 5.-8. (26 joukkuetta sarjassa), WU16 (WU14 joukkueella) sija 5.-8. (37 joukkuetta sarjassa), WU18 sarjassa Namika pelasi kahdella WU16 joukkueella sijat 9.-16. ja 17.-20 sija (25 joukkuetta sarjassa)