Olet täällä

HNMKY:n U16-tytöt harjoitusleirillä Tanskassa

16.01.2018

HNMKY:n U16-tytöt leireilivät Tanskassa 12.-14.1.2018 17 pelaajan, kolmen valmentajan ja huoltajan voimin. Suuntasimme valmennusstaffiin kuuluvan Benjamin Jensenin kotiseudulle.

WhatsApp Image 2018-01-15 at 12.15.35 PM U16-tytöt harjoittelivat ja pelasivat viikonloppuna Tanskassa

Vastuuvalmentaja Teijo kommentoi leiriä: ”Leirin pääpaino oli hyökkäyspään asioissa. Harjoittelimme laadukkaasti joka päivä sekä pelasimme paikallisia vastustajia vastaan. Päivät olivat pitkiä ja pelaajat viettivät tiiviisti aikaa yhdessä. Olen tyytyväinen leirin tavoitteisiin. Pelaajat menivät isoin harppauksin eteenpäin ja heidän toimintansa kentällä sekä kentän ulkopuolella oli esimerkillistä.

Järjestelyt toimivat upeasti! Josta erityiskiitos Coach Benjaminille, hänen kasvattiseuralle Solrod Cometsille, Ewa-huoltajalle , vastustajillemme Vaerloselle, Amagerille ja BMS Herleville”.

Kapteenien Ilonan, Katin ja Iitun päiväkirja:

“12.1.2018

Tapasimme lentokentällä klo: 6.00. Kaikki olivat aika väsyneitä, mutta innoissaan matkasta. Päästyämme turvallisesti lentokoneeseen matka Tanskaan alkoi.

Saavuttuamme Tanskaan menimme kahdella eri junalla treenihallille. Meillä oli kahden tunnin treenit, joissa treenasimme kahta uutta kuviota ja vedimme raskaan puntin aivan hapoille.

Treenien jälkeen menimme syömään paikalliseen kahvilaan ja ”nautimme” siellä kylmää makaronia ja kanaa herneiden sekä maissin kera. Sen jälkeen lähdimme hotellille ja kohtasimme pieniä vastoinkäymisiä sisäänkirjautumisen kanssa. Eli toisin sanoen venattiin 45minaa avaimia. Pääsimme lopulta omiin huoneisiimme lepäämään pariksi tunniksi. Huoneiden TV-tarjonta oli muuten huikee.  Lähdimme viideltä peliin ja söimme matkalla runsaat eväät. Eli helkkarin isot patongit.

Peli alkoi puoli seitsemältä. Vastustajilla oli kymmenen pelaajaa vähemmän, mutta se ei vaikuttanut lopputulokseen... eli turpiin tuli. Ruuaksi meillä yllätys,yllätys oli LEIPÄÄ.

Junamatkalla hotelille tapasimme herttaisen ranskalaisen kännikalan, ja hän oli erittäin kiinnostunut puhumaan suomea. Hotellilla lepäilimme ja menimme nukkumaan iltapalan jälkeen. Seuraavana aamuna herätys 6.45!

Tytöt junamatkalla HOS-pipot päässä Tytöt junamatkalla HOS-pipot päässä

13.1.2018

Aamupala oli 7.15 ja lähdimme sieltä treeneihin. Harkoissa oltiin kyllä aivan poikki, vaikka junassa ehtikin pienet nokoset ottaa. Treenien jälkeen menimme syömään riisiä ja kanaa ja lähdimme sen jälkeen pelipaikalle. Peli alkoi 14.15 ja voitimme 38-82. Meitä pari vuotta nuorempi tuomari tuomaroi paremmin kuin jotkut suomalaiset…onnistuimme myös käyttämään uutta kuviota hyvin. Pelin jälkeen venasimme bussia hallilla ja jopa Teijo innostui viskomaan pari kolkkia...helana. (valmentajan tarkennus: heittospotti 3m sivurajan ulkopuolelta katsomon alta)

Menimme bussilla Dalle Valle nimiseen ravintolaan syömään. Ruoka oli täyttävää ja tosi hyvää, vaikka emme saaneetkaan syödä ranskalaisia. Onneksi nachoja ei kielletty. Saimme n. tunnin aikaa kierrellä kaupoissa ja kaikkien suosikkina oli karkkikauppa nimeltä Kiosk Bien. Lähdimme hotellille vatsat täynnä ja 5 euroa köyhempinä.

Hotellilla Iitulla ja Ilonalla alkoi iltajamit, jotka vähän venähtivät pitkäksi.

14.1.2017

Herätys oli 6.30 ja aamupala tuttuun tapaan heti. Emma Malmin keittämät kananmunat olivat hieman vetisiä, mutta vika ei ollut keittäjässä vaan koneessa. Lähdimme treeneihin, jossa treenasimme uutta päätyrajakuviota. Menimme nopeasti hotellille pakkaamaan ja sieltä syömään. Ravintolassa oli erittäin kuumat tunnelmat, sillä (teko)takka oli päällä aivan takanamme.

Kävelimme ravintolasta pelipaikalle, jossa oli kaksi ottelua molemmat tuttua BMS-joukkuetta vastaan. Ensimmäisen pelin voitimme ja toinen peli päättyi tiukkaan tappioon. Pelien jälkeen suuntasimme kohti kotia.

Tanskan reissu oli mahtava ja pidempäänkin oltaisiin voitu olla”!

Harjoitteluun puitteet olivat ensiluokkaiset Harjoitteluun puitteet olivat ensiluokkaiset

Alla huoltaja-Ewan kommentit Tanskan matkasta.

“Joukkueen huoltajan toiveet voisi kiteyttää seuraavaan: että matka sujuisi mukavan soljuvasti edes osapuilleen suunnitelmien mukaan, että ikäviä yllätyksiä ei sattuisi ja että kukaan suojateista ei loukkaantuisi tai sairastuisi.

Tanskan-harjoitusleiri meni kaikilta osin nappiin. Valmentaja Benjamin Jensen oli tehnyt hienon matkaohjelman, ja huoltajan rooli oli tällä kertaa varsin leppoisa; adjusteerata annettua matkasuunnitelmaa tarpeen mukaan ja huolehtia joukkueen perustarpeista – ruoka, lepo ja ajoissa paikalla oikein varustettuna J Olen reissannut 02-tyttöjen kanssa ennenkin, joten tiesin mitä odottaa – tytöt ovat ihania persoonallisuuksia, eli ratkiriemukkaita hetkiä ja hienoja pelejä. Koko joukko käyttäytyi tapansa mukaan täysin esimerkillisesti, piti huolta toisistaan ja reissulta ei totisesti naurua puuttunut!

Harjoitusleirin huoltajana olin myös erittäin etuoikeutettu saadessani kurkistaa kulissien taakse. Pääsin sivusta seuraamaan valmentajakolmikon Teijo Sandvik – Emma Malm - Benjamin Jensen vetämiä päivittäisiä harjoituksia, joita vanhemmat eivät yleensä katsele. Olen erittäin vaikuttunut siitä sitoutuneisuudesta, taitavasta ammattimaisuudesta, selkeydestä sekä intohimosta lajia ja pelaajien kehittymistä kohtaan, jolle tämä tiimi valmennusideologiansa perustaa. Aivan huikeaa!

Kannustan varauksetta kaikkia Namika-vanhempia osallistumaan innokkaasti huoltotehtäviin. Koris on upea laji, nuoret ovat äärettömän hyvää seuraa ja matkoista jää hienot muistot!